Jana side income tanpa modal besar untuk pergi bercuti luar negara

Selesai kelas, sambil tunggu dalam kereta taip impian sejak jadi pelajar universiti.

 Teruja nak bercuti ke Jepun.



Inilah bahana tengok cerita Jepun masa belajar dulu. Mula di kolej matrikulasi, ada cerita Jepun yang memang beri impak besar kepada pelajar. Cerita Hata San dengan Teruterubozu. Huh dasyat. Lepas 16 tahun masih ingat kisah cinta online mereka. Hihihi

Kalau tengok balik cerita dorang ni, ya Allah sangat-sangat selowwww. Tapi waktu tu, inilah cerita paling best. Kah kah kah kah. Zaman internet mula nak berkembang. Zaman mirc dulu tu... Sapa sezaman ngan saya sila angkat tangan.

Masuk universiti, ada banyak lagi cerita jepun best. Siap ada yang download guna mesh, tah apa lagi application file sharing dulu. Tak ingat dah.

Ha masa ni lah saya rasa saya nak sangat ke jepun. Sebab hari-hari tengok cerita jepun. Pecah rahsia budak-budak Tun Hussein Onn duk berkumpul dalam bilik malam-malam dan hujung minggu takde kelas tengok movie... Hehehe

Dengan siapa saya nak pergi? Mestilah dengan keluarga saya. Ni one fine day cuti sekolah anak-anak la.

Ikutkan bajet untuk 4 orang, dua dewasa dan dua kanak-kanak, percutian tiga hari dua malam di Tokyo jumlah semua sekali termasuk duit poket dan makan ( ni bajet punya tau) dalam RM 10000.  Bolehlah kan?

Jadi bila niat dihati nak bercuti jauh-jauh mestilah nak kena menabung. Kalau bulan-bulan menabung RM 100, bila dapat pergi ni? Bahagilah semua perbelanjaan / dua belas bulan... Mak ai.. LAPAN TAHUN??

Plan nak ke sana tahun dua tahun lagi. Nampak gaya saya tiada pilihan. Melainkan kena buat side income. Siapa setuju ngan saya?

#tsunamishaklee
#teamrock

Maisarah
Pengedar Shaklee dekat di hati
0132015399

KakSar mengomel

Saya ibu berkerjaya dua cahaya mata. Berkongsi untuk manfaat semua. Pengamal suplemen Shaklee sejak 2012. Rasanya setakat ini Shaklee supplemen paling berkesan pernah saya amalkan.Hubungi saya untuk mendapatkan supplemen Shaklee :maisarahmohamad.uv(at)gmail.com sms/whatsapp/telegram 0132015399.

No comments:

Post a Comment