Mahu melegakan perut kembung berangin akibat sakit perut dan cirit birit?

Baru dua hari lepas makan Peppermint-Ginger Plus ni sebab perut kembung berangin akibat sakit perut dan cirit birit. Memang tak selesa.

Makanan apa yang sebabkan saya keciritan ni saya tak berapa pasti.

Sudahnya sakit perut dan beberapa kali ke tandas dan perut banyak angin.

Sebelah petang lagi dah perut tak selesa. Malamnya, selepas makan malam saya ambil 3 biji PGC. Lega sungguh sebab perut terus senyap tak 'kata apa-apa'. Apa yang berlaku cuma proses pengeluaran angin. Hihihi

Untung simpan PGP kat rumah. Memang salah satu kesukaan saya. Seronok tidur sepanjang malam dengan bangun pagi esokya dan 

Rasa dia sedap & menyegarkan . Kadang kalau dalam jem teruk, saya kemam. Rasa segar dan nyaman mengalihkan perhatian saya. Rasa berangin macam tengah kunyah chewing gum Peppermint warna hijau tu. Rasa kurang stress.



Sebenarnya dalam PGP ni ada 4 herba utama:-

1. Peppermint (pudina)
2. Ginger (halia)
3. Anise (bunga lawang)
4. Fennel (jintan manis)

Saya pun fikir banyak pulak rempah dalam PGC ni. Dah macam nak masak sup. Patutlah kalau sakit kita disarankan minum sup sebab bahan-bahan ni semua ada khasiat tersendiri. Jom kita baca dan teroka apa manfaat rempah ratus yang ada dalam PGC ni.

Pudina - Ia membantu melegakan gastrik, pedih ulu hati, loya-loya serta membantu kalau selesema hidung tersumbat.

Halia - Ia membantu buang angin dalam badan, membantu dalam proses pencernaan, mengurangkan ketidakselesaan perut dan loya-loya.

Bunga lawang - Ia membantu mengurangkan kembung perut, mengurangkan demam dan sangat membantu masa selesema dan batuk.

Jintan - Ia membantu buang angin, cuci usus dan pecah lemak.

Baguskan?

Banyak pula kegunaan PGP ni kan. Sangat sesuai bila tak tahan bau sesetengah vitamin seperti Vitalea dan B complex, boleh telan bersama-sama dengan PGC ni. Pasti rasa nyaman dan segar.

Dalam satu botol PGP ni ada 90 biji pil cuma berharga RM45. Berbaloi sebab ia berkesan dan sudah pasti selamat.

Bagi yang masih pernah ada pengalaman dengan PGP, boleh juga nak cuba. Boleh telan terus atau minum sebagai teh. Sedap macam teh herba gitu.

Nak rasa segar dan nyaman Peppermint-Ginger Plus?
SMS /WASSAP saya di 0132015399 ye!

Maisarah
SIDpro 890066
Pengedar Shaklee Kantan Permai, Plaza Pantai dan LRT Kerinchi
0132015399


sarah m

Saya ibu berkerjaya dua cahaya mata. Berkongsi untuk manfaat semua. Pengamal suplemen Shaklee sejak 2012. Rasanya setakat ini Shaklee supplemen paling berkesan pernah saya amalkan.Hubungi saya untuk mendapatkan supplemen Shaklee :maisarahmohamad.uv(at)gmail.com sms/whatsapp/telegram 0132015399.