Cara makan vitamin C 1000 mg yang paling selamat

Bercerita tentang vitamin c saya teringat seorang customer ni. Dah berapa bulan Kakak Zek beli dengan saya. Macam biasa saya akan tanyakan soalan untuk tanya perkembngn terkini dan perubahan  yang di alami.

Borak punya borak saya pun tanya, " Sekarang,berapa biji sehari akak makan?"

"Sebiji je," balas beliau.

"Kalau nak jaga kesihatan, kami sarankan dua biji sehari ye kak"

"Eh takpe ke makan dua biji?"

Ok. Button stop ditekan. Lain kali replay lagi. Hehe

Eh apa kaitan cerita di atas?? Kakak Zek risau jika beliau makan vitamin C melebihi dos harian. Kalau ikutkan FDA cuma sebanyak 75 mg je. VITAMIN C Shaklee pula lebih kurang 1000 mg. Berganda-ganda tu.... 



Setiap tablet Vitamin C seberat 992 mg sahaja dan hanya ada 500 mg Ascorbic Acid dan selebihnya adalah Bioflavanoid untuk penyerapan berkesan.

Sebenarnya anda yang makan vitamin C Shaklee tidak perlu risau kerana setiap tablet diformulasikan dengan teknologi "sustain release".






Ye. DILEPASKAN SECARA PERLAHAN-LAHAN.

Ramai yang tahu, tak kurang juga ramai yang tak tahu.

Satu tablet memang mempunyai 500 mg vitamin C. Macam banyak kan? Satu masa, badan cuma boleh serap 300 mg je paling maksimum. Masih juga dos tablet berlebihan kan?

Ni yang nak beritahu ni. Bagi pemahaman lebih sikit supaya anda lebih jelas.

Setiap tablet Vitamin C Shaklee diformula dengan teknologi sustain release, membuatkan si pemakan cuma dapat


100 mg je pada jam pertama
100 mg pada jam kedua
100 mg pada jam ketiga
100 mg pada jam keempat
100 mg pada jam kelima 



Ha, cukup kan 500 mg. Sehingga 5 jam ada bekalan vitamin C.

Kenapa begitu formulanya? Bagi mengelakkan pembaziran. Mana-mana vitamin C yang tidak diserap akan disingkirkan melalui sistem perkumuhan. Kan membazir namanya.

Lepas 5 jam telan tablet pertama, bolehlah telan tablet kedua pula.

Atau, ambil 2 tablet Vitamin C sekaligus. Pasti tak melebihi kadar serapan maksimum.

Cukup kalau kita maintain bekalan Vitamin C secara berterusan supaya badan dapat berfungsi dengan baik.

Oh bercakap tentang fungsi, Vitamin C bantu badan buat apa ye?

Vitamin C ni paling disukai wanita kerana 1) Ia membantu mencerahkan kulit.
2)Meratakan warna kulit
3)Menghilangkan jerawat termasuk jerawat batu
3)Membantu melawan jangkitan semasa luka, batuk, selsema dan demam
4)Membantu pertumbuhan kulit, rambut dan kuku.
5)Membantu menjaga salur darah sekaligus menggalakkan peredaran darah yang baik

Saya sendiri memang mengamalkan Vitamin C ni sejak tahun 2012 lagi dan sampai sekarang masih lagi konsisten. Yang bagusnya adalah saya jarang demam, batuk dan selsema. Kalau ada pun, sekejap je dan tak teruk. 

Apa kata mereka yang lain?


Puan Zaleha;
👍wah terbaik.. Spjg konsisten vit c sr ni alhamdulillah dpt rs sistem imun lbh kuat walau 1 rumah tgh selsema & walau busy urus program adhoc then rush balik kg 10jam perjalanan pula... Alhamdulillah.. hanya amal 1 biji je tiap hr., & sudah tentu dengan izin Allah juga 😊


Puan Naj;
Masa pantang amik vit C luka cepat sembuh.

3 hari lepas, badan seram2 sejuk, rasa macam demam urat, tetus patahkan 2 biji vit C. tidur, petang dah ok. Cepat jugak la tindak balas vit C ni.


Puan Fajar;
Dah ambik vitamin c ni... Kulit muka makin cerah.. Jadi cerah sbb jeragat berkurangan... Agaknya jeragat tu sbb Kulit kering la.. Muka nampak kusam... Tapi sekarang alhamdulillah... Dah bersih.. Lingkaran panda keliling Mata pun berkurangan.. Suka sukaaa

Jadi berapa biji dalam ada dalam sebotol vitamin C Shaklee ni? Dalam satu botol mengandungi 180 biji Vitamin C. Kalau makan sebiji sehari, sebotol ni boleh bertahan selama 6 bulan.
Untuk penjagaan kesihatan, saya cadangkan 2 biji sehari. Kalau dua biji sehari, sebotol boleh bertahan sehingga 3 bulan.

Masih lagi berbaloi walaupun makan dua biji sehari!



Oh harga sebotol sekarang berapa? Cuma RM 92.50 sahaja. Sekarang ada promosi beli 2 dapat 5% diskaun. Beli dua botol pada harga RM 175.75 sahaja. Bulan ini sahaja ye... Bulan lain memang tak dapat harga ini.

Jom cepat hubungi saya sebelum promosi berlalu pergi. Untung, jimat, kulit cantik, sihat walafiat, semua ikhtiar dalam satu botol sahaja!

Maisarah
SIDpro 890066
0132015399


sarah m

Saya ibu berkerjaya dua cahaya mata. Berkongsi untuk manfaat semua. Pengamal suplemen Shaklee sejak 2012. Rasanya setakat ini Shaklee supplemen paling berkesan pernah saya amalkan.Hubungi saya untuk mendapatkan supplemen Shaklee :maisarahmohamad.uv(at)gmail.com sms/whatsapp/telegram 0132015399.