Perubahan efektif guna sasaran berkesan

Fikir baik cakap baik buat baik.

Baik.

Perkataan yang banyak kali anda ucapkan setiap hari.

Baik, saya buat.
Baik, terima kasih.
Baik orangnya.
Pakcik itu sangat baik.
Baik aku cabut.
Aku ingin jadi lebih baik daripada semalam.
Oh baik- baik semuanya.

Apabila anda membaca perkara yang baik, anda mula menyimpan hasrat menjadi lebih baik. Namun, ramai di antara kita mula membandingkan diri akan datang dengan keadaan sekarang.

Dia baik tapi aku jahat. Ok aku cuba jadi baik macam dia.

Aku gagal jadi manusia yang baik macam dia. Baiklah, aku cuba jadi baik.

Dua contoh di atas merupakan cita-cita untuk jadi baik yang negatif.

PERUBAHAN TIDAK BOLEH TERCAPAI DENGAN PERNYATAAN NEGATIF.

Kenapa begitu? Jom kita saksikan Mencipta Sasaran Berkesan ini.



Bagaimana? Dapat perspektif baru tentang sasaran yang lebih berkesan? Mudahkan.

Jika anda ada cita-cita yang perlu di capai dalam masa terdekat, mencipta sasaran merupakan langkah pertama anda.

Sehingga bertemu lagi!

Maisarah



KakSar mengomel

Saya ibu berkerjaya dua cahaya mata. Berkongsi untuk manfaat semua. Pengamal suplemen Shaklee sejak 2012. Rasanya setakat ini Shaklee supplemen paling berkesan pernah saya amalkan.Hubungi saya untuk mendapatkan supplemen Shaklee :maisarahmohamad.uv(at)gmail.com sms/whatsapp/telegram 0132015399.

No comments:

Post a Comment