Apa nak buat kalau anak mula menunjukkan tanda-tanda demam selsema dan batuk?

Ini yang saya buat.

Demi kesihatan anak dan tak mahu batuk dan selsema melarat, pagi-pagi ku main tumbuk-tumbuk.

Tumbuk menumbuk dengan penuh kasih sayang di pagi hari sebelum ke tempat kerja.

Pagi-pagi lagi telah kedengaran bunyi ketukan alu kayu yang berlaga dengan mangkuk tembikar putih kecil memecah sepi. Jiran sebelah pun turut sama mendengar.

Mungkin jiran sebelah berkata-kata dalam hati,
❝rajinnya si Sarah ni, buat bekal bawa ke pejabat agaknya.❞

Sehingga suatu hari ketika majlis santai makan-makan di hujung minggu beliau pun meluahkan isi hati.


Hihi. Saya pun menerangkan perkara sebenar, tunjuk gambar terus.


Bahan-bahan yang diperlukan:

Gambar 1. Sediakan dua biji vitamin C Chewable, alu kayu, dan mangkuk untuk hancurkan vitamin. Pastikan semua alatan kering.

Gambar 2. Mula-mula, vitamin masih tidak hancur. Teruskan sehingga...

Gambar 3. Vitamin C Chewable dah hancur. Bolehlah di masukkan ke dalam botol susu anak. Goncang sampai betul-betul larut.

Sukatan susu/ vitamin- kalau anak pandai rasa, cuba tambah susu, kalau biasa buat 3 scoop, cuba tambah satu scoop atau kurangkan vitamin sehingga anak mahu minum. Cara ini kena guna kaedah cuba jaya, sama ada kurangkan vitamin atau tambah susu sebab taste setiap anak tidak sama. 

Mode saya sekarang sengih-sengih macam kerang busuk. Rasa best bila dilabelkan rajin. Ibu-ibu ada yang nak jadi rajin main tumbuk pagi-pagi?


‪#‎iniceritapenggunategar‬

Maisarah
0132015399
GST~Geng Shaklee Terlaris


KakSar mengomel

Saya ibu berkerjaya dua cahaya mata. Berkongsi untuk manfaat semua. Pengamal suplemen Shaklee sejak 2012. Rasanya setakat ini Shaklee supplemen paling berkesan pernah saya amalkan.Hubungi saya untuk mendapatkan supplemen Shaklee :maisarahmohamad.uv(at)gmail.com sms/whatsapp/telegram 0132015399.

No comments:

Post a Comment