Borak-borak antioksidan

Hari kedua puasa.

Borak-borak kesihatan dengan pelanggan.

Beliau memberitahu, ada rakan yang begitu menjaga pemakanan boleh kena barah.

Bila ditanya, beliau memberitahu rakannya juga mengalami masalah pengadaman.

Bila difikirkan, masalah pencernaan boleh menyebabkan banyak penyakit kronik. Adakah ini boleh menjadi satu hipotesis?

Masalah cerna =banyak kekurangan dan kalau diendahkan boleh undang penyakit berbahaya..

Pegalaman sendiri masalah penghadaman yang telah dikenalpasti sejak tahun 2012. Semakin pulih.

1.Allergik gluten
2. Menyebabkan allergik makanan laut /ayam
3. Kembung/angin.Sendawa kuat, banyak kali.
4. Sakit kepala, terutamanya tak makan pagi dan fikir banyak. Kurang potassium. Masalah penyerapan.
5. Kekurangan Vitamin C, saya memang ambil Vitamin C 500mg sebiji sehari. Masih juga kurang. Masalah penyerapan.
6.Kekurangan Vitamin E. Ini juga masalah penyerapan. Akan mula ambil Vitamin E secara intensif.
7.Keracunan makanan selalu berlaku. Pertahanan perut minimum.
8. Sistem pencernaan berminyak.

Sedang ke arah membaik pulih dengan diet fiber tinggi di samping antioksidan. Doakan saya!

KakSar mengomel

Saya ibu berkerjaya dua cahaya mata. Berkongsi untuk manfaat semua. Pengamal suplemen Shaklee sejak 2012. Rasanya setakat ini Shaklee supplemen paling berkesan pernah saya amalkan.Hubungi saya untuk mendapatkan supplemen Shaklee :maisarahmohamad.uv(at)gmail.com sms/whatsapp/telegram 0132015399.

No comments:

Post a Comment