Niat | Tindakan

Niat dalam hati, yang buat kita bertindak.

Tindakan pula mesti spesifik, tindakan yang terbukti berjaya.
Niat 'Mahu susukan bayi( susu ibu)', jadi tindakan mestilah 'susukan bayi'.
Tindakan spesifik: 'susukan bayi (@ pam )setiap 3 jam'.

Susu anda pasti meriah.

Sekarang, kebanyakan ibu banyak fokus kepada tindakan 'makan makanan yang banyakkan susu' dan tindakan 'susukan bayi setiap 3 jam' jatuh pada tangga terakhir tindakan, bila mana berlakunya situasi 'susu saya makin sikit, apa perlu saya lakukan???' bertanyalah si ibu kepada pakar laktasi, lalu si pakar laktasi pun mencadangkan  tindakan 'susukan bayi @ pam setiap 3 jam'.

P/s: makanlah dan minumlah apa pun, yang paling berkesan dalam pasaran sekalipun, kalau tindakan susukan bayi@pam (setiap 3 jam) cuma 50%  atau kurang, memang susu akan semakin berkurangan seiring dengan masa....  ini memang pasti sebab berlaku sepanjang masa!

Lalu, sila elakkan niat untuk buat kenyataan 'Makan ni tak berkesan poonnn....'

Makan-makan jugak, tapi kena berilmu dan beramal untuk menjayakan set penyusuan   :).

Sarah

KakSar mengomel

Saya ibu berkerjaya dua cahaya mata. Berkongsi untuk manfaat semua. Pengamal suplemen Shaklee sejak 2012. Rasanya setakat ini Shaklee supplemen paling berkesan pernah saya amalkan.Hubungi saya untuk mendapatkan supplemen Shaklee :maisarahmohamad.uv(at)gmail.com sms/whatsapp/telegram 0132015399.

No comments:

Post a Comment