Setiap penyakit boleh dicegah kecuali MATI? Setiap penyakit ada ubatnya kecuali MATI?

Bercerita tentang sakit, semua orang pernah sakit.
Tipulah tak pernah sakit. Kalau sentiasa sihat fizikal, sekurang-kurangnya pernah sakit HATI, setuju? Sedangkan sakit HATI pun ada ubatnya, inikan pula sakit-sakit fizikal.
Kalau ikutkan pada kecetekan ilmu yang ada pada saya(insan biasa yang tiada ilmu kedoktoran), saya cuma boleh takrifkan sakit bagi saya sebagai sakit sebab jangkitan virus atau bakteria, sakit sebab fungsi organ-organ dalam dan tulang telah berkurang... Sama ada disebabkan oleh kekurangan zat makanan atau terlebih makan lalu menghasilkan bahan yang tidak diperlukan oleh badan kita. Maka ia telah mengganggu proses dalaman yang kalau dibiarkan, semakin parah....... Kalau tak sedar gangguan tersebut, maka jadilah ia penyakit dalam diamm.. Pembunuh senyap. Nak cegah ada cerita di entri Antioksidan Lagi. Itu cerita bagaimana nak cegah penyakit. Penyakit berjangkit bagaimana pula? Itu cerita lain kali la ye... Tanya pakcik Google pun boleh!   :)
Tapi sebenarnya yang saya nak kongsikan di sini adalah saya sejak akhir- akhir ini didengarkan dengan baaaaaaaanyak sangat dengan berita kematian. Berita kematian di suratkhabar atau berita radio dan tv itu memang telah dapat perhatian daripada saya juga kerana memang tragis dan ngeri, tapi ini berita kematian yang melibatkan saudara mara dan rakan- rakan pejabat khasnya.
Mati yang tidak kira masa dan ketika serta bagaimana memang menakutkan. Mengenang kematian,apalah sangat amalan yang saya boleh bawa ke alam barzakh. Kalau difikirkan, eeeeeeee Astaghfirullah...... Moga-moga saya dan kamu tergolong dalam golongan yang diberikan kesudahan yang baik di alam fana ini dan disediakan alam barzakh yang bebas azabNya!
Sesungguhnya MATI itu tiada ubat dan tidak dapat dicegah. Benar sekali.
Tapi saya berharap kepada Allah  moga-moga usaha saya ini, berkongsi di sini tentang pemakanan tambahan Shaklee untuk membantu menjadikan kesihatan anda lebih baik (mungkin), dengan izin Nya jua..... Kalau memberi manfaat, ada jugaklah pelaburan saya di sana kelak, inshaAllah....

KakSar mengomel

Saya ibu berkerjaya dua cahaya mata. Berkongsi untuk manfaat semua. Pengamal suplemen Shaklee sejak 2012. Rasanya setakat ini Shaklee supplemen paling berkesan pernah saya amalkan.Hubungi saya untuk mendapatkan supplemen Shaklee :maisarahmohamad.uv(at)gmail.com sms/whatsapp/telegram 0132015399.

No comments:

Post a Comment